Õppe- ja kasvatustegevus
Meie õppetegevuste keskmes on RÕÕMUS JA POSITIIVSE MINAPILDIGA LAPS
Meie õppe ja kasvatustegevuse tegevuspõhimõtted:
- Kavandame mängulisi tegevusi nii, et laps ei taju õppimist kui sellist, õppimine toimub läbi praktilise kogemise ja tegevuse;
- Õppe- ja kasvatustegevuste paindlik planeerimine jätab ruumi lapse algatatud tegevusele;
- Planeerime ühe päeva nädalas mängupäevaks;
- Planeerime päeva vaikuseminutid;
- Väärtustame tervist ja teadvustame tervislikku eluviisi: laps teab, kuidas hoida enda ja teiste tervist ning naudib tegevust liikumist
- Soodustame lapse tervislike harjumuste kujunemist koostöös peredega
- Loome mängulise ja loova keskkonna eneseteenindusoskuste ning esmaste tööoskuste kujundamiseks ja harjutamiseks;
- Märkame, juhendame ja suuname laste huvisid, arvestame nende õppe- ja kasvatustegevuse planeerimisel;
- Toetame iga lapse tegutsemisjulgust, võimaldame olla tal loov ja ettevõtlik (isetegemine)
- Õpime ise ja äratame lapse huvi nutikate vidinate ja hariduslike robotite vastu, et laps oskaks läbi mängu lihtsamaid programmeerimise põhivõtteid.
- Juurutada õppe- ja kasvatusprotsessi projekt- ja aktiivõppemeetodid
ÕPPE- ja KASVATUSTÖÖ PRIORITEEDID
- Jätkame projektõppe meetod arendamist õppetöö osana.
Projektid tulevad meieni laste huvidest lähtuvalt. Projekt algab laste huvist ja lõppeb laste huvi lahtumisel. Planeerimisse kaasatakse lapsi ja abiõpetajaid. Kogu õppeprotsessis on laps aktiivne osaleja, teda suunatakse tegema valikuid, arutlema ja tehtut analüüsima. Projektid kannavad endas meie lasteaia väärtusi ning on seotud digi- ja õuesõppega.
- Suurendame õuesõppe osa õppeprotsessis.
Kujundame laste loodust ja keskkonda hoidev mõtteviisi, Laps tunneb huvi teda looduse vastu, loob läbi avastamise seoseid ning tunneb rõõmu õues viibimisest. Lasteaias fookuses tervisedendus – viibime palju värskes õhus, viimane õues läbi temaatilisi üritusi, pidusi, igapäevategevusi. Liikumistegevused toimuvad pärast õues. Õuesõppeklassi ehk kaitseala loomine lasteaia õuealale, et laps saaks märgata ja õppida lasteaia õuealal erinevatest elusolendite ja taimede elukeskkonda.
Lasteaia õppe- ja kasvatuskorralduse aluseks on Rapla Lasteaed Päkapikk Õppekava, mis vastab Vabariigi Valitsuse 29. mai 2008. a määrusele nr 87 on kinnitatud riiklikule õppekavale. Õppe- ja kasvatustoimingute rühma päevakavale, mis määrab vastavalt laste eale päevarütmi, kus vahelduvad igapäevased mängud, vabategevused ja pedagoogi kavandatud õppe- ja kasvatustegevused. Päevakava toime sujuvat üleminekut ühelt teisele, lastele oli tagatud puhke- ja uneaeg.